Om optimaal gebruik te kunnen maken van een auto, maken we gebruik van een dashboard waar alle meldingen op weergegeven worden. Storingen, tekorten aan olie maar ook de snelheid, het aantal toeren dat gereden wordt en uiteraard de temperatuur van de koelvloeistof zodat een probleem snel waargenomen kan worden. Een ander gegeven dat afgelezen kan worden op het dashboard is het niveau van de brandstof, hoeveel benzine of diesel er nog in de tank zit. Een belangrijk gegeven, want het geeft immers aan wanneer er getankt moet worden.
Deze gegevens worden verstrekt door de brandstofvoorraad sensor die in de tank zelf zit. Deze stuurt een signaal naar de indicator en dat is wat er gezien wordt op het dashboard. Wanneer deze sensor niet meer werkt, zal de meter op het dashboard op één stand blijven staan of helemaal niet meer omhoog komen, waarmee het direct een raadsel is hoeveel brandstof er nog is. Het lampje dat de tank leeg is zal ook niet meer gaan branden, deze werkt namelijk aan de hand van dezelfde sensor en krijgt dus geen informatie meer. Een nieuwe brandstofvoorraad sensor aanschaffen is aan te raden in deze gevallen, stil komen te staan met een lege tank is onhandig en in veel landen zelfs strafbaar. De Bosch brandstofvoorraad sensor zou in dit geval een goede keuze zijn. Bosch streeft altijd naar ontwikkeling en innovatie en is een vooraanstaande producent van auto-onderdelen waarbij de nadruk meestal ligt op de kwaliteit. Met de Bosch brandstofvoorraad sensor kan het systeem ook uit worden gebreid, zodat er een schatting gedaan kan worden over het aantal te rijden kilometers en het verbruik van de auto zelf op bepaalde momenten. Gegevens die handig kunnen zijn om andere problemen tijdig op te kunnen sporen en aan te pakken.